www.svaboversto.no

KrF vant valgkampen

Kristelig Folkeparti har gjennomført en konsekvent og tydelig valgkamp. Partileder Knut Arild Hareide tok eierskapet til valgkampens viktigste sak: Den største humanitære katastrofen i Europa etter den andre verdenskrigen.

Som leder av Kampanjes  valgkampjury var det hyggelig idag å kunne tildele diplomet til Knut Arild Hareide direkte på TV 2 Nyhetskanalen. Det at juryen til slutt valgte KrF, var ikke basert på noen enkel avgjørelse, men etter en grundig vurdering av partienes opptreden. Dere kan lese alt om vår begrunnelse på http://Kampanje.com.

La meg her ta med noe av bakgrunnen for vår beslutning:

Om vinneren:

Årets valgkamp har vært preget av den største humanitære katastrofen I Europa siden 2. verdenskrig. Flyktningekatastrofen har grepet rett inn i fylkes- og kommunevalgkampen, men KrF har klart å håndtere krisen på en kommunikasjonsfaglig meget sterk måte og tatt eierskapet i valgkampens viktigste sak. De har fremstått som det mest tydelige og konsekvente partiet i dette spørsmålet og truffet tidsånden med det som etter hvert ble en verdiorientert valgkamp. Partileder Knut Arild Hareide har også klart å balansere kommunikasjonen og spilt på et stort retorisk register i partiets to viktigste saker: Motstanden mot søndagsåpne butikker og flyktningesaken. Her har Hareide brukt både harme og humor i diskusjonene sammen med gode kampanjevideoer. Partilederen har klart å begeistre med sine one-liners i de store partilederdebattene og har i løpet av valgkampen bydd på sjarm og humør og hatt glimt i øyet. Vinneren av Kampanjes Valgkampkåring er KrF.

Hederlig omtale:

MDG: Valgkampens desidert største overraskelse og partiet har vist at det ene mandatet fra Stortinget ikke var et blaff. Fått et gjennombrudd på den nasjonale arenaen. Engasjerer unge velgere og gjør det best i sosiale medier, men klarer de å eie det grønne skifte i tiden som kommer når dette skal omsettes i praktisk politikk?

SP: På tross av en partileder som ikke har klart å ta ballen, har partiet gjennomført en god valgkamp. Det til tross for at de har en partileder som driver under radaren. Der KrF har gjort det bra på grunn av sin partileder, har Senterpartiet gjort det bra på tross av sin partileder. Sp har klart møtet med velgerne best på det lokale planet og også funnet formen på sosiale medier etter en svært dårlig start.

Vi har selvsagt ikke kåret valgets vinner, det gjør velgerne idag og imorgen.

I media

Les mer om de siste aktivitetene våre:

GÅ TIL MEDIA

Dagens sitat

«Don’t follow leaders, watch the parkin’ meters…»

— Bob Dylan
Terje Svabø

Terje Svabø

Terje Svabø, partner i SvabøVersto, bruker det meste av sin arbeidstid til å lede konferanser og debatter om et mangfold av temaer. Politikk, næringsliv, kultur, internasjonale spørsmål og finans er blant de områdene han gjerne modererer. Mye tid går også med til medierådgiving- og trening.